My year in the United States

School, Thanksgiving en heimwee

Heb zo onderhand al wel het gevoel dat ik hier gewoon vanaf het begin van het schooljaar zit, heb mijn plekje gevonden in de klassen en heb ook leuke mensen om bij te zitten in de lunch. Wel is het rooster nog even wennen, ik ben nogal goed in de dagen door elkaar halen. Maandag is een early release day, dan moeten we naar school van 7:30 tot 13:38 of zoals de Amerikanen dat hier neerzetten: 1:38pm. School begint trouwens de hele week om 7:30 (en dan ben je opeens heel blij dat je school in Nederland om 8:15 begon). En op de dinsdag en vrijdag ben ik om 2:30 vrij en op de woensdag en donderdag om 2:10 en dat zijn lab dagen, houd eigenlijk gewoon in dat je blokuren hebt. Genoeg over school want we hebben Thanksgiving break! Een hele week geen school, heerlijk.

De week ging zo snel voorbij, te snel als je het mij vraagt hahah

Gelijk de eerste vrijdag toen de vakantie begon was het 20 november, en die nacht was Mockingjay part 2 uitgekomen, dus vrijdag avond met een hele groep naar de bioscoop geweest en gewoon een avondje gezellig.

Ook nog samen met Julia en Riana naar downtown San Diego geweest, hele avond door de stad gelopen en wat foto’s gemaakt voor het project van Riana en daarna gezellig uiteten geweest in een Italiaans restaurant in little Italy. 1 woord: Heerlijk.

Zondag hebben we the homeless geholpen in het Salvation army in downtown San Diego voor een project van Kylie. Het is een plek waar mensen zonder onderdak naar toe komen en daar krijgen ze een maaltijd en warme schone kleren en schoenen wat wel nodig is vooral nu de winter begint te komen. Ook al is dat hier nog steeds niet zo koud. Waar ik wel van schrok was dat er ook gewoon een klein jongetje tussen liep, zo jong en dan al zonder onderdak en dat alles. Dan heb je toch wel door hoe goed je het eigenlijk hebt.

Dinsdag heeft m’n begeleider m’n zussen en ik meegenomen naar een play, the Grinch! We waren er uiteindelijk een uur te vroeg en ook daar hebben we goed gebruik van gemaakt door heeeel wat foto’s te maken en die foto’s heeft m’n begeleider laten developed bij Costco dus ik heb weer wat mooie plaatjes om op te hangen in mijn kamer. Dat was ik nog wel van plan om te gaan doen in de vakantie, om m’n kamer te gaan beginnen met versieren maar ik heb hier uiteindelijk helemaal niet aan gedacht haha oops. De play zelf was ook heel erg leuk en na afloop nog een lekker tripje langs de McDonalds.

Woensdag, get air! Een trampoline park, als je me een beetje kent weet je denk ik wel dat ik me helemaal kan vermaken met trampolines en alles hahah dus gezellig met m’n zussen een avondje als gekken rond lopen springen. Heeeel veel lachen en ook zeker voor herhaling vatbaar. Bekaf weer thuis gekomen en straight to bed.

En dan donderdag, de reden waarom we een hele week vrij hebben. Thanksgiving. De dag begonnen met een hike naar de top van twin peaks, met lekker warm weer en rond 5 uur naar opa en oma gegaan en daar stond hij dan in de keuken, zo’n grote kalkoen pff. Blijkbaar is het voor Amerikanen heel speciaal of bijzonder om groenten, aardappelen en vlees te eten terwijl wij Nederlanders dat eigenlijk gewoon elke dag doen. Zo stond er op tafel: mashed potatoes, green beans, stuffing, rolls, turkey, sweet potatoes en als toetje twee taarten: appeltaart en nog iets wat ik niet meer weet. Rond 8 met volle buiken weer naar huis want de volgende dag black friday!

Amerikanen gaan hier echt helemaal los, de oma was van plan om ’s ochtends om 5 uur te beginnen samen met een vriendin van haar die er ook was. Blij dat ik daar niet bij was, ik begon heel netjes om 9 uur ’s ochtends. Zo zijn m’n hostmom en ik eerst naar the exchange gegaan in the military base. Hier iets van 3 uur rondgelopen, daarna naar huis en een ‘pauze’ hahah want om 4 uur begonnen we weer, eerst langs m’n zus langs want zij moest werken (poor girl) en daarna door naar de mall, daar hebben we uiteindelijk rond gelopen tot 10 uur en dan ’s avonds voel je je benen wel. Ja dan ben je moe hahaha zo werd ik de volgende ochtend rond 12 uur wakker en dan is je halve dag al weg haha de rest van de zaterdag dan ook niet veel gedaan.

Zondag, en ook gelijk de laatste dag van de vakantie gingen we ’s ochtends naar de kerk. Hier was ik heel erg benieuwd naar want dat zal vast niet hetzelfde zijn als dat we hebben in Staphorst qua rokkenlopers en al dat gedoe. Nou dat was het zeker niet, Van het zingen van Justin Bieber liedjes naar kerstliedjes, naar Chris Brown en we konden ons aanmelden voor paintball en bull riden en dan tussendoor nog een stukje van de bijbel. Zo vind ik dat nog niet eens zo erg hoor haha en ook gelijk weer wat nieuwe mensen ontmoet en zo ben ik ook uitgenodigd voor een feest op woensdag avond dus dat zit wel goed. Zondagavond ook nog naar een of andere bijeenkomst (?) geweest, de church groep van m’n hostmom wilde mij graag ontmoeten dus dat was heel erg lief allemaal haha iedereen is zo open en ja echt heel erg fijn. Die avond ook nog een kano (versierd met allemaal kerstlichtjes) in het zwembad mogen tillen en daarna werden de lichten aangedaan en dat zag er heel mooi uit bij zonsondergang. Dit doen ze 1 keer per jaar, aan het eind van november/begin van december.

En zo was de break alweer voorbij en begint iedereen hier alweer met het aftellen voor de winter break die twee weken duurt hmm.

Wel begin ik ook door te hebben hoe lang ik eigenlijk al van huis ben en hoe ik alles begin te missen, zo heb ik ook zeker wel momenten gehad van wat doe ik hier nog en ik moet nog zo lang en blabla. Hier hebben alle studenten ook een mail over gehad van TA want iedereen begint zo’n beetje op de helft te komen en vooral natuurlijk december, de feestmaand. Nou ik kan je vertellen dat ze daar zeker gelijk in hebben haha maar dat zijn kleine ‘down’ momenten en dan mag je ontzettend blij zijn dat er FaceTime en alles is want dan bel ik weer even met thuis en dan kan ik er weer een tijdje op vooruit haha maar ook als ik dan weer vanalles te doen heb en het ook gewoon leuk heb wil ik gewoon ook nog niet naar huis en dat is echt een raar dubbelgevoel haha dat het het toch allemaal wel waard is. Ook begin ik aan mezelf te merken dat ik aan het veranderen ben, zo verlegen als ik soms in Nederland kon zijn zo open kan ik hier soms zijn haha ben voor alles in, probeer heel veel nieuwe dingen wat ik normaal heel eng zou vinden. Ik ben in ieder geval al blij en ook wel een klein beetje trots dat ik al zover ben gekomen want ik zit nu zo onderhand al bijna 4 maanden in Amerika, als iemand anderhalf jaar geleden tegen me had gezegd dat ik rond deze tijd in Amerika zou wonen dan had ik ze aangekeken alsof ze gek waren haha

Nog een klein dingetje, zoals je misschien hebt gelezen ergens in het begin van de blog dat ik van plan was om mijn kamer te versieren. Ik ben van plan om iets te maken voor aan mijn muur wat me toch nog een beetje aan thuis doet denken. Een soort memory wall, wat hier leuk voor is zijn foto’s, kaartjes, brieven, herinneringen. Zou je dat willen doen dan kan je me een berichtje op Facebook sturen voor m’n adres! (Credits naar Luna voor het leuke idee !!)

Tijd om nu echt te stoppen want het is weer langer geworden als de bedoeling was haha je zal wel snel weer van me horen.

Liefs,

Mika.

Nobody said that it’d be easy, they just promised it would be worth it.

Reacties

Reacties

Luna

got you fam

Opa John

Haha Mika weer leuk op te lezen,en fijn dat het goed met je gaat.weer een mooi verhaal,en je beleeft weer genoeg.Binnen kort meer weer even facetimen.
Gr.opa (:""""

Wilma

WAT een leuk verhaal Mika. Fijn dat je so naar de zin hebt. Druk drunk druk lees ik wel. Dat dubbele gevoel van heimwee en het je daar thuis voelen snap Ik wel. Marieke zest ook altijd. Als Ik in Dubai ben vind ik het fijn om weer naar hugs Nederland te gaan. Maar als we weer teruggaan denk ik ik ook:fijn weer naar huis. Je zult eens zien hoe vlug de tijd gaat na januari. Heel veel olezier. Enjoy!

Julius

????

Marreke

Nogmaals want hij pakt niet
Weer een interessant kijkje in de maatschappij in de VS. Heel anders dan hier en daarom ook boeiend
Je schreef weer een goed verhaal zonder tikfouten. Bravo. Kan ik niet zeggen van mezelf
Geef je adres dan stuur ik wat op?????????? en ja heimwee. Ik ken het. Ben je daar dan wil je hier zijn. Ben je hier dan wil je daar zijn. Kortom het ware leven
Ik heb face time dus wie weet!
Alvast fijne kerst ???????????? tante Marreke

Marreke

Oh heer. De kerstbomen zijn???? Geworden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active