My year in the United States

Halloween, footballgame en school

Alweer 1 week verder en wat gaat de tijd dan ineens snel.

Gelijk de vrijdag avond ben ik naar een football game geweest, het was de laatste home game van de Poway Titans. Heb gelijk al heel veel mensen van de school ontmoet wat super leuk was, iedereen was ook erg open en enthousiast toen ze er achter kwamen dat ik dus eigenlijk een exchange student ben! Dit gaf me al wel een goed gevoel over de school, want dinsdag zal mijn eerste schooldag zijn.

De game hebben we uiteindelijk gewonnen, wat blijkbaar iets is wat niet vaak voor komt bij de Titans dus dat was groot feest hahah

Zaterdag Halloween en wat had ik hier zin in aangezien dit in Nederland lang niet zo groot tot gewoon niet gevierd word. Het kostuum uitzoeken was al een heel gedoe. Ze hebben een muur vol met plaatjes van kostuums en nummers, dan moet je een nummer en je maat doorgeven aan een werknemer en dan word ’t kostuum voor je opgehaald. Maar wat is er veel keuze, zo ben ik dus alleen al 30 minuten bezig geweest met het kijken naar een muur vol met plaatjes. Uiteindelijk ben ik er toch uitgekomen, ‘Robin Hood honey’ heet mijn kostuum so that’s it.

In de middag (natuurlijk) pumpkins wezen carven, en de mijne is nog aardig goed uitgekomen wat voor mij een hele grote verrassing is aangezien ik normaal helemaal geen geduld heb voor dingen zoals dit haha dus yay!

Tegen 6 uur was het tijd om ons kostuum aan te doen want rond deze tijd zouden ook de kleintjes al beginnen met het trick or treaten en m’n gastzusje Kylie en d’r vrienden hebben een parent station gemaakt voor alle ouders die met hun kinderen mee lopen zodat ook zij wat krijgen. Terwijl zij bij de parent station stonden ben ik met wat vriendinnen van Kylie wezen trick or treaten voor natuurlijk die ‘American experience’. Trick or treaten is trouwens veel beter dan Sint Maarten van vroeger, hierbij is het enige wat je hoeft te doen is 3 woorden zeggen namelijk trick or treat terwijl je bij Sint Maarten echt een heel liedje moet zingen. Niet dat Halloween en Sint Maarten hetzelfde is maar dan nog haha even ter vergelijking.

Na een zak vol met snoep te hebben gingen we met de hele groep naar binnen gegaan en hebben we de rest van de nacht horror films gekeken wat erg grappig was aangezien sommige films echt slecht waren en dan worden er weer wat opmerkingen door de kamer gegooid en dat kan een film soms wel echt tien keer leuker maken hahah

Zondag ochtend rond 10 uur al in de auto richting San Juan Capistrano, waar m’n begeleider zijn vrouw haar zus (is het al ingewikkeld?) een huis aan het strand had en aangezien het erg warm zou worden die dag is het totaal niet verkeerd om een dagje naar het strand te gaan. En zo heb ik mijn zondag samen met Jennifer doorgebracht aan de zee met 30 graden wat een raar idee is aangezien een paar dagen hiervoor ik nog gewoon in Alaska zat met -2 graden. Mij hoor je niet klagen hoor haha

En dan was maandag eindelijk officieel m’n gastgezin waar ik de rest van mijn jaar door zal brengen goedgekeurd dus ik heb snel al mijn koffers klaargemaakt en toen heeft m’n begeleider mij naar ze toe gebracht. Spannend maar heel leuk!

Dinsdag ook mijn eerste schooldag op Poway High School, wat een grote en (voor mij nu nog) ingewikkelde school. Het is echt een soort campus, alles is buiten op de klaslokalen na en zo heb je verschillende gebouwen en het lijkt echt op een doolhof maar het is ergens opzich wel logisch aangezien elk gebouw zijn eigen letter heeft. Het scheelt dat ik al wat mensen kende en zij lopen dan met me naar m’n les dus verdwaald geraakt ben ik (nog) niet. Ook hoef ik niet met de schoolbus naar school, ik kan elke dag meerijden met m’n gastzus Sierra. Wel even anders dan elke dag naar school lopen, of rennen wat ik altijd deed aangezien ik zo lang in mijn bed bleef liggen. Dat kan ik hier niet echt doen, om zes uur ’s ochtends gaat mijn wekker en dan zit ik al in de auto om 6:45 want ook hier begint school om 7:30..

Ik doe nog geen sporten op school die beginnen op 14 november en ik ben van plan om voor de winter hier basketbal te gaan doen. Een groot feest word dit hahaha maar voor de rest voor de sporten hier in de winter is er voetbal, en als je mij een beetje kent weet je ook wel dat ik en voetbal totaal niet samen gaan haha en ook kan ik kiezen uit water polo, rugby en worstelen. So basketball it is! Als ik het team haal hahah eh we’ll see.

Overall heb ik mijn plekje hier wel gevonden, en heb ik zin in de rest van het jaar!

Liefs,

Mika

Reacties

Reacties

Wilma

Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!! Geniet ervan Mika

Opa John

hallo Mika,weer een leuke brief leuk dat het goed gaat met je.tot FaceTime en gr.(:"

Marnix Barelds

Beste Mika, veel plezier in Californië en ik blijf je volgen.
Groet, Marnix

Herman, Monica en Carlijn Docter

Hoi Mika, altijd leuk Basketball... straks terug in Nederland is er bij Red Giants vast wel een plekje voor je ;-)
Veel plezier bij je nieuwe gezin en leuk om je te volgen.

Annabel Brand

Wat leuk dat je het naar je zin hebt. Blijf je volgen als je meer verhalen schrijft. Veel plezier verder.

Groetjes

Gerda (moeder Trude)

Hoi Mika, je schrijft erg leuk. Maar nog mooier vind ik het te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik moest wel lachen te lezen welke sportkeuze je had :), maar je bent snel dus dat komt wel goed.
Blijven schrijven hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active