My year in the United States

Kerst, en een nieuw jaar!

Zo was mijn laatste blog alweer een maand geleden, én in 2015. Zo zit ik al 150 dagen in Amerika! Ten eerste is 2015 heel snel gegaan en zijn er ook zo veel dingen gebeurd. Leuke dingen, minder leuke dingen maar ben zo trots op mezelf (mag soms) met hoever ik al gekomen ben. Als iemand een jaar geleden tegen mij had gezegd dat ik volgend jaar in Amerika zou wonen zou ik ze voor gek verklaren en hier zit ik dan, in mijn eigen kamer ín Amerika! Mijn kamer begint trouwens ook al wat leuker te worden, heb super leuke en lieve kaartjes gekregen en ja ze hangen nu allemaal aan m’n muur!

Maar weer even terug naar waar ik was, we hebben nu winter break (die helaas alweer bijna voorbij is). Kerst .. ! Iets wat ik zelf in Nederland niet echt vierde, natuurlijk hebben we wel een boom en wat lichtjes en soms gourmetten met de hele fam. Maar gourmetten kennen ze hier niet. De eerste dag na thanksgiving begonnen er overal buiten al lichtjes te hangen, allemaal kerstversiering van mensen. Zo ook in mijn straat! En niet een paar lichtjes, nee dat waren er echt een heeele boel. En mooi was het ook! Gezellig ’s avonds rondlopen en gewoon kijken naar de lichtjes. Ook kregen we al bericht van opa en oma, we moeten een Christmas list maken. Daar zit je dan met z’n allen op zoek naar dingen voor Christmas en ik dacht natuurlijk weer veel te lang na over alles. Er uiteindelijk toch uitgekomen dus de lijstjes opgestuurd naar de opa en oma waar we kerst ook zouden vieren.

En toen was het al 24 december, Christmas eve! Met zijn allen lekker eten bij opa en oma en dat kon natuurlijk niet zonder (een enorme) chicken. Na het eten nog naar een feestje geweest van wat vrienden van m’n hostparents, wat ook heel erg gezellig was! Iedereen is zo open en geïnteresseerd wat mij nog steeds kan verbazen. Die avond laat naar bed en de volgende dag waar toch iedereen wel op zat te wachten: KERST. En voor mij nog extra spannender want, m’n gastvader zou ook thuis komen na 3 maanden in Afghanistan dus die had ik nog helemaal niet ontmoet! Zenuwachtig voor niks haha gelijk groepsknuffel op het vliegveld dus dat zat wel goed. Met zijn allen op weg naar opa en oma want het was nu dan ook tijd om de cadeautjes open te maken. En ik zal je wat zeggen, Amerikanen zijn heel goed in overdrijven en het alles groots aanpakken want zo heb ik in mijn leven nog nooit zoveel cadeautjes gezien voor so little people. Van te voren kregen we 3 beurten om te raden hoeveel cadeautjes er zouden zijn, we zijn er uiteindelijk achter gekomen dat er 198 (!!) cadeautjes waren en wat een chaos is het hahaha en dan hebben ze de stockings nog niet eens meegeteld die trouwens net zo lang zijn als mijn benen, dat is dan misschien wel niet super lang (ha ha) maar goed. Een hele gebeuren en gezellig ook, en dan in de avond nog weer met zijn allen een groot diner met alles erop en d’r aan, die Amerikanen weten wel hoe ze moeten eten zeg haha pff. Raar idee dat kerst alweer een week geleden is hahaha de tijd gaat zo snel hier want het was nu alweer tijd om af te tellen voor 2016!

Ik was toch wel benieuwd hoe ze oud en nieuw hier zouden vieren, heb wel gehoord dat het hier niet zo’n big deal is en dat het eigenlijk gewoon aftellen is en dat mensen daarna gewoon gelijk naar bed gaan. Iets wat ik totaal niet gewend ben aangezien wij in Staphorst zo’n geweldige mooie tent hebben staan op de Tippe waar ik dan de rest van de nacht te vinden ben (ha ha). Maar goed, we gingen met zijn allen naar een party van een vriendin van m’n gastmoeder en daar hebben we eigenlijk de hele avond tv gekeken. Afgeteld tot 2016, en daarna was het ook vrijwel over. Beetje mee lopen helpen met opruimen, op weg naar huis en gelijk naar bed. Heel anders maar ergens toch ook wel weer leuk om mee te maken. Wat ik toch wel jammer vind en daarom Nederland ook wel even mistte want die dag heb ik nog met thuis gefacetimed want als het 00:00 word in Nederland is het bij mij 15:00. Maar goed, ik heb met mama, Finn en Ingmar afgeteld en beetje lopen schreeuwen want ja een nieuw jaar is niet niks toch? hahaha enthousiaste bende. Dat was toch wel even lastig, we hadden er al een mail over gehad van TA dat dit nog wel eens lastig kan worden nou daar hebben ze gelijk in haha maar goed the party must go on right?! Heel wat mensen lopen facetimen wat achteraf ook wel fijn was haha god als er toch geen FaceTime was pff.

En hier zit ik dan, 2 januari 2015 … 2016 !! School begint overmorgen weer en dat word nog even wennen, geen 2015 meer. 2007 was 3 jaar geleden hoor ???

2016.. Spannend jaar want ik heb geen flauw idee wat er allemaal nog zal gebeuren, go with that banana and see what will happen! En natuurlijk wens ik jou en iedereen ook een gelukkig nieuwjaar en doe geen dingen die ik ook niet zou doen! (knipoog)

Liefs,

Mika.

Reacties

Reacties

Wilma

Happy new year to you. Voor je het wet is het mei. Maar fijn dat je het nu zo goed naar de zin hebt!!

Trea

Voor jou natuurlijk een super 2016! Wat ben je een geweldig mens, je moet gewoon trots op je zelf zijn. Zie waar je nu staat! What doesn't kill you makes you stronger!

Opa John

Weer een leuke brief Mika,en voor allemaal een goed en gezond 2016 ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active