My year in the United States

GASTGEZIN!

Hey hoi!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat op mijn blog had gezet, namelijk 5 maart met het goede nieuws dat ik op de site stond en dat ik ‘uitgekozen’ kon worden door een gastgezin. Ik had ook gezegd dat ik pas weer een nieuw verhaal op mijn blog zal zetten als ik een gastgezin had, en nu bijna 2 maanden later kan dat!
De telefoon ging, ik hou niet zo van de telefoon dus ik laat hem lekker overgaan totdat iemand anders hier thuis opneemt. Ik hoor mijn zus wat praten aan de telefoon, nietswetend blijf ik gewoon lekker zitten. Zegt mijn zus ineens: “Mika ik heb iemand van Travelactive voor je aan de telefoon”. En op dat moment denk je echt van alles. Is er iets fout? Heb ik een gezin? (Terwijl je stiekem al weet dat het om een gezin gaat) Ik neem de telefoon aan en er werd tegen me gezegd dat er leuk nieuws voor me is! Ik natuurlijk heel blij en enthousiast. Het gaat om een double placement, dat betekend dat je met iemand uit een ander land in een gastgezin komt. Ik heb natuurlijk gelijk ja gezegd, maar goed dat alleen is niet genoeg. Ik kreeg nog een formulier opgestuurd waar ik wat handtekeningen op moest zetten, dat heb ik natuurlijk als de wiedeweer gedaan. En nu is het afwachten op de andere student tot hij/zij ook het formulier in heeft gevuld en dan krijg ik alle informatie van het gastgezin, en waar en wat. Nog heel even wachten dus, maar geen stress meer want ik heb in ieder geval een gezin!
Twee dagen later kwam m'n moeder 's ochtends ineens op m'n kamer met de telefoon, ik was nog niet wakker (het luie kind dat ik ben). "Ja ik heb Stacey van Travel Active aan de telefoon!" En zo was ik ineens klaarwakker hahaha, met klamme handjes pak ik de telefoon vast want ja nu word mij natuurlijk verteld waar ik terechtkom en met wie aangezien ik een double placement heb. En ja hoor, toen kwam het. “Mika jijbent geplaatst in.. Alaska”Ik heb het nog een paar keer na moeten vragen, Alaska?! Ja, Anchorage om precies te zijn.Iedereen denkt bij Alaska altijd gelijk aan de kou, maar in Anchorage is dit gelukkig minder. Ook ligt het aan de oceaan!Ik kom bij Margareten Neil in huis samen met hun dochter Catherine eneen andere student (de double placement) eenJapans meisje genaamd Hinako.
Dit allemaal is alweer een week geleden, ik was opzich best geschrokken.Want ja, uit het hele grote Amerika word ik natuurlijk geplaatst in Alaska en zo heb ik ook heel erg mijn twijfels gehad. Hier heb ik over gepraat met mensen van TravelActive, met een student die ook in Alaska was geplaatst om een beetje haar verhaal te horen. Natuurlijk ook met mijn ouders,maar ook met het gastgezin zelf, en zij hebben me ook erg geholpen.Zo hebben ze bijvoorbeeld al met iemand gepraat die me volgend jaar wel zou willen trainen voor het schaatsen/skeeleren.Daar ben ik natuurlijk al erg blij mee aangezienik toch wel graag nog wil skeeleren. Ook heb ikmogelijkheden om op school te gaan snowboarden, of natuurlijk cheerleaden.Genoeg keuze wat het sporten betreft dus daar ben ik al erg blij mee.
Al met al ben ik blij dat ik nu een gastgezin heb, en kan gaan beginnen met aftellen wantin de mail stond dat ik bij het gezin aan zou komen 8 augustus. Dit betekend dat ik 29 juli vertrek, óf 5 augustus want van te voren gaan we nog met een groep naar New York ter oriëntatie. Waar ik natuurlijk erg veel zin in heb met iedereen!
Liefs,
Mika

PS Wil je op de hoogte blijven en heb je je e-mail nog niet ingevuld kan dat rechts onderin en dan krijg je een mailtje wanneer er een nieuw bericht is!

Life begins at the end of your comfort zone

Reacties

Reacties

Marc Gelners

mooi verhaal hoor denk dat je en hele leuke tijd tegemoet gaat !

Jantie

Hoi Mika.

Wij vinden het leuk om je te volgen. Super knap dat jij dit gaat doen. En spannend natuurlijk. We wensen je een fijne tijd toe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active