My year in the United States

Eerste (school)week in Amerika!

"Ja ik ga mijn blog elke week bij houden!" Ik hoor het mezelf nog zo zeggen hahaha I tried.

Ik ben nu inmiddels al twee weken in Amerika en ik begin zo langzamerhand al wel een beetje te wennen aan alles. Zo heb ik deze week de eerste dagen school er alweer op zitten. School begint 's ochtends al om 7:30 (!!!) en we zijn alweer uit om 2:00pm. De schooltijd is verdeeld in 6 periods/uren met tussendoor maar 1 (!!) pauze. Wat mij veel te weinig is aangezien ik tussendoor al in de les zit met een grommende maag. Mijn vakken voor nu zijn 1. Spanish 2. Language Arts 3. Language Arts 4. Algebra 5. Biology 6. Prostart (Koken). En na school word ik elke dag rond 3:15pm opgehaald voor gymnastics practice en dan kom ik ongeveer rond 7 uur pas weer thuis dus dat zijn volle dagen zo. De dagen gaan wel zo voorbij, want ik heb de eerse schoolweek er alweer op zitten!

De eerste twee dagen kreeg ik mijn locker niet open, waarom kunnen ze hier niet ook gewoon sleutels gebruiken net zoals ik in Nederland heb? Draaislotjes + Mika = error. Vandaag, de derde dag kreeg ik hem dan zelf open zonder hulp (hoeraa).

Ik heb ook al vragen gehad of ik in de typische Amerikaanse gele schoolbus zit, en nee daar zit ik niet in. Wel heb ik er allemaal verhalen over gehoord dat het echt een crapbus is dus of ik veel zal missen denk ik niet maar goed. Ik heb de bus niet nodig aangezien ik achter de school woon, 10 minuutjes lopen en ik ben er dus dat scheelt wel een hele boel. Inclusief de stress met bustijden enzo. Toch nog wat vrijheid, dat klinkt misschien heel dom? Maar je hebt hier echt iemand nodig die je overal heen wilt brengen want lopen is in veel gevallen geen optie.

Qua eten, eten ze hier heel veel vis. Mensen die mij goed kennen zullen weten dat ik vis echt verschrikkelijk vies vind en het nooit zal lusten haha maar mijn gastgezin blijft er van overtuigd dat ik het uiteindelijk wel lekker zal gaan vinden wat ik nog steeds ernstig betwijfel. Ook word ik raar aangekeken als ik een broodje klaarmaak met bijvoorbeeld Nutella. Ik eet elke dag wel een broodje, al is het hier niet zo lekker als in Nederland. Het brood smaakt hier echt 'nep', dus smeer ik er dikke klodders met Nutella op zodat die smaak een beetje wegvalt. In Nederland hebben we echt geluk met het goede en verse eten. Alles hier in Amerika smaakt heel zoet, chemisch en nep. Dus dat is nog wel even wennen haha

Maar goed, ik heb mijn eerste echte American High school week overleefd en de tijd gaat zo voorbij doordat ik bijna elke dag gewoon druk druk en druk bezig ben.

Ook heb ik een nieuw (Amerikaans) nummer voor mijn mobiel, dus als je die nog wilt moet je me maar even een berichtje of iets doen op Facebook.

Veel liefs en groetjes uit Anchorage, talk to you soon

Mika

You never appreciate home until you leave it

Reacties

Reacties

Emma en Diana Glastra

Hè mika wat leuk om te lezen! Ook al is het geen blog per week ????. Toch heel leuk om te lezen hoe jij het ervaart en hoe Amerika toch zo anders is als ons kikkerlandje. We blijven lezen! Veel plezier. .Enne skeelers al gearriveerd? Groetjes

Emma en Diana Glastra

Hmmm...smileys doen het dus niet blijkbaar. Al die vraagtekens waren bij mij een smiley haha

Marreke

Leuk verslag. Overladen programma. Oef. Daar kan geen nutella tegenop

Monique

Ach, die Mika. Wat kun je toch mooi schrijven. Ik ben supertrots dat je dit avontuur durft aan te gaan!

Marreke

Ja precies al weet je weinig van tante Marreke. BV. Ik was 1 jaar au pair in Versailles 1963!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active