My year in the United States

Laatste dag in Nederland

En wat is de tijd snel gegaan, het is nu alweer 4 augustus en dat betekent dat dit mijn laatste dag hier in Nederland zou zijn.

In de tussen tijd heb ik niet stilgezeten (oké eigenlijk wel), maar soms moest er ook weleens iets gebeuren. Zo ben ik met m'n ouders nog naar Amsterdam geweest voor mijn visum, want zonder je visum kom je Amerika niet in en dat zou een beetje zonde zijn. Alles volgens protocol, eerst word je helemaal gecontroleerd met zo'n metaaldetector. Of naja ik ga er vanuit dat dat zoiets was. Dan mag je door naar binnen lopen en mag je alle spullen in een bakje leggen, en dan mag je door een poort wat ook dingen decteerd. Lang wachten en doen, want het was natuurlijk net druk op de tijd dat ik ook moest. Uiteindeiljk kom je bij een loket waar je vanalles in moet leveren en wat vingerafdrukken. Dan moet je even wachten en mag je weer door naar een ander loket waar ze wat vragen stellen over je verblijf in Amerika en wat je gaat doen als je terug bent. Het eindigt allemaal met het zinnetje:Your visa is approved!Helemaal goed dus.

Omdat alles nu wel dichtbij komt, en ik dingen voor de laatste keer kan doen heb ik afgelopen zaterdag (1 augustus) een afscheidsfeest gehouden wat uiteindelijk een hele geslaagde avond is geworden en wat ben ik blij met zulke vrienden! Wel zijn de eerste tranen gevallen, het besef komt er nu wel. 10 Maanden is toch best wel een lange tijd! Waar ben ik aan begonnen? Maar dan praat je weer even met je gastgezin en dan is het eigenlijk ook wel weer goed.

Nu is het dan dinsdag 4 augustus, de laatste (en drukke) dag. Ik moet mijn koffers nog verder goed inpakken, alles klaarleggen voor vannacht aangezien we morgen om 6uur ('s ochtends !!!) al op Schiphol moeten staan met ons I <3 HS shirt en ook nog langs de winkels om de laatste dingen te halen en dan in de middag nog even gezellig een terrasje pakken met de meiden.

Dit zal mijn laatste blogpost zijn in Nederland, morgen vlieg ik naar New York en zaterdag vlieg ik door naar Anchorage.

Liefs,

Mika

PS wil je op de hoogte blijven van mijn verhalen in Amerika? Vul dan rechts onderin de pagina even je e-mailadres in en dan zul je een mailtje krijgen als ik weer wat nieuws post!

Stop waiting for things to happen. Go out and make them happen!

Reacties

Reacties

Marieke

Joehoe! Je bent inmiddels bij je gastgezin aangekomen! We zijn benieuwd naar je nieuwe stekkie! Wanneer start je school? Liefs vanuit Duitsland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active