My year in the United States

Voorbereidingsbijeenkomst & examenuitslag

En toen was het eindelijk zover, 6 juni. De dag van de laatste voorbereidingsbijeenkomst voor vertrek.

Het vond plaats in het Lapershoek (?) hotel in Hilversum, samen met mijn moeder ben ik er heen geweest. Bij binnenkomst mochten we eerst samen op de foto voor de Amerikaanse vlag, because why not? De vrouw die de foto maakte kwam uit Amerika, en werkt voor Ayusa, de organisatie in Amerika die de plaatsingen en alles regelen. Waar was ik ook alweer? Ohja, de vrouw die de foto maakte herkende mijn naam op mijn naamplaatje. "You are the student placed in Alaska right? We are so excited for you!" Goh zegt mijn moeder, je hebt al helemaal een naam hier haha . Na het fotomoment werden we opgesplitst, de ouders boven en de studenten naar beneden. Ik zit natuurlijk al een lange poos in een whatsapp groep met allemaal andere studenten dus ik zag al wel wat bekende figuren, dus dat was wel even leuk. Om iedereen nu ook echt in het echt te zien. We hebben die dag een aantal talkshows gehad zoals ze die noemen, en uiteindelijk kregen we allemaal hét I <3 HS travel active t-shirt en nog een mapje met van allerlei dingen er in, een bagagebandding (Ik ben echt niet goed met woorden haha) en van alles en nog wat. Uiteindelijk allemaal het shirt aan gedaan, en met alle studenten buiten op de foto. Nadat de foto helemaal klaar en genomen was, mochten wij (de studenten) eigenlijk gewoon vrij rondlopen en kletsen met voormalige studenten in de staat waar in je geplaatst bent. Een paar meiden en ik kregen zo onderhand wel een beetje honger (vind je het gek), dus wij hebben met z'n allen de koekjes voor bij de koffie opgegeten. Nog een tip voor het hotel, het is niet slim om koekjes open en bloot neer te leggen waar wij ze gewoon kunnen pakken. Uiteindelijk lag er een berg met koekpapiertjes in het midden van de tafel hahaha oops. Al met al, het was een erg gezellige en geslaagde dag!

En dan nu, de examenuitslag.. 11 juni. M'n mentor zou beginnen met bellen rond 2 uur, hij als de georganiseerde man dat hij is liep hij al een halfuur uit waardoor ik dus al een halfuur langer zenuwachtig met de telefoon in mijn hand heb lopen zitten. Natuurlijk ook allemaal gepraat in de klassenapp, "ben je al gebeld?". En daar ging de telefoon, hartaanval nummer 1. De telefoon was voor m'n zus Romi, die ook zat te wachten op het verlossende telefoontje. En dan hoor je ineens een geschreeuw en een gedans hahaha Romi is dus geslaagd! Nu ik nog.. En tien minuten later ging de telefoon weer, hartaanval nummer 2. Gelukkig goed nieuws, want ik ben ook geslaagd! En dan komt het hoor, dan is alles nu helemaal officieel. De teller staat nu op 52 dagen voor vertrek en nog steeds heb ik er super veel zin in! Laat het maar komen

Liefs,

Mika

PS Wil je op de hoogte blijven en heb je je e-mail nog niet ingevuld kan dat rechts onderin en dan krijg je een mailtje wanneer er een nieuw bericht is!

What you get by achieving your goals is not as important as what you become by achieving your goals.

Reacties

Reacties

Marreke

Ja graag uit de USA verslag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active