My year in the United States

Lockdown & State fair!

Joehoe, ben ik weer

Sinds m'n laatste blogpostdingetje is er eigenlijk niet veel gebeurd. Weer een weekje school gehad, en na heel wat veranderingen in m'n vakkenpakket nu toch op een definitief schedule uitgekomen:

1. Spanish I

2. English II

3. Crimonology

4. Pottery

5. Biology

6. Prostart (Cooking)

Ik ga dit semester niet lastig doen in iedergeval haha mooi pretpakket.

Waar was ik ook alweer? Juist ja school, het is erg leuk. Al blijft het nog steeds school. Het is heel erg anders maar zo langzamerhand begint het ook wel te wennen. Toch apart hoe je je zo aan kunt passen na het zo’n 4 jaar heel anders gedaan te hebben.

Donderdag, weer naar gym practice ofcourse. Alleen dit ging wel even wat anders dan normaal, iedereen was druk bezig met het voorbereiden van de meet (wedstrijd) die de volgende dag was en opeens kwam er een man van de gymzaal binnen met dat er een oefening was. Dus we moesten allemaal naar de kelder van de gymzaal. Zitten we daar ondertussen al bijna een halfuur en dan beginnen toch wel wat meiden te praten met “I don’t think this is a drill”. Ik weet natuurlijk van niets aangezien dit ook allemaal nieuw voor mij was. Na nog weer een tijdje kwam toch de coach ons vertellen dat er een schietpartij was rondom de gymzaal. En dat er buiten een vrouw neergeschoten is, niet dodelijk gelukkig. Van wat ik gehoord heb is dat er heel wat politieman rondliep met geweren om de dader te vinden. Wat uiteindelijk (gelukkig) ook gelukt is. Toen mochten we na voor mijn gevoel 2 uur eindelijk weer naar boven en was het over. “Welcome to America” zeiden m’n teamgenoten al hahaha nou pff. Weer een ervaring rijker, toch wel iets wat ik niet weer mee hoef te maken.

Vrijdag, weekend !! Dat moeten we vieren, dus die middag naar de bioscoop geweest met Maxime en daarna lekker wat gegeten bij een Mexicaans eetdingetje samen met zijn gastouders en gastbroer uit China.

Zaterrrrdag, en wat zie ik daar? Sneeuw boven op de bergen.. Dat betekend hier dat de zomer officieel voorbij is. Shit. Als ik ergens bang voor ben hier in Alaska dan zijn het wel de winters, mensen die me goed kennen zullen het wel snappen haha ik en kou zijn geen goede combinatie. Maar goed, het begint hier nu dus ook af te koelen. Doei zomer, ik mis je nu al. Deze dag ben ik samen met Hinako (gastzusje uit Japan) en Margaret (hostmom) langs de winkels gegaan voor wat school supplies. Ze gebruiken zulke andere schoolspullen hier in Amerika dat is echt apart. Hier gebruiken ze bijvoorbeeld allemaal 1 grote map en daar doen ze alles in. Etui’s, ze gebruiken het als schriften, planners. Wat je maar kan verzinnen voor schoolwerk, het kan allemaal in je map. Of hoe ze het hier noemen: binder.

En dan vandaag (zondag) is de Alaska state fair begonnen! Of zoals ik het noem, feestweek. Al moet ik gewoon naar school. Het is in Palmer dus het is uurtje rijden van Anchorage af, prima te doen. Je kunt het vergelijken met Staphorstermarkt of dag, ik heb geen flauw idee meer hoe je het noemt. Alleen dan heb je veel meer van alles, en heb je ook attracties. Hier dus de hele dag beetje rondgewandeld samen met the whole fam. Lange, maar wel leuke dag gehad. Er is deze week trouwens een heel gedoe hier in Anchorage, Obama is in town! Dus alles is afgezet en ja zoals ik al zei een heel gedoe. Amerikanen zijn trouwens niet zo’n fan van Obama, waarom of wat weet ik niet aangezien ik mij daar niet echt mee bezig houd haha

Het is me trouwens gelukt, nieuwe week nieuwe blogpost! Of is het omdat ik geen zin heb om mijn huiswerk te doen? hahaha ik zeg niks

Liefs,

Mika

PS Wil je op de hoogte blijven van mijn verhalen hier uit Amerika? Laat dan rechtsonderin even je e-mail achter zodat je op de hoogte word gesteld zodra ik een verhaal plaats!

Reacties

Reacties

Berry

Prachtig ge- en omschreven, behalve t schietincident. Ik blijf jou volgen. Liefs xxxx

Berry

Prachtig geschreven, behalve t incident, maar daar ben jij gelukkig nuchter genoeg voor, Liefs xxxx

Berry

Xxxx

Opa John

Weer een leuk verhaal Mika,je bent druk bezig lees ik.
Ik kijk al weer uit naar je volgende blog

Wout en Marga Voerman

Dat is dus wel even spannend geweest. Brr. Maar zo te horen bevalt het goed. Mooi hoor . Grtjes uit Staphorst

Marreke

Leuk weer te horen. Goed geschreven en ook nog in de kelder gezeten wegens pief paf poef. Brr
Sterkte met alles

Marreke

Koken en Pottery leuk. Criminology handig daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active